ייעוץ משכנתאות ונדלן | 08-678-8816 | 054-5553920

רגע לפני שלוקחים משכנתא – לא להתפתות לעסקאות בשטח

לא להתפתות לעסקאות בשטח

בחלק מהמקרים, גם כשיש בידנו תמהיל שמתוכנן נכון, מתאים לצרכים ולאילוצים וכבר התחלנו את תהליך המשא ומתן, נצטרך לעמוד על המשמר ולוודא שלא ניפול למלכודות או לעסקאות מפוקפקות שאולי יציעו לנו בבנקים.

בחלק מהמקרים בתום לב, עם המון כוונה טובה או בחלק אחר של המקרים מסיבות מסחריות שמטיבות עם הבנק יציעו לנו בנקאי המשכנתאות לבצע שינויים בתמהיל. לפעמים ההצעה תהיה להאריך מסלולים כדי להוריד את החזר החודשי (נשמע טוב – לא?..), או לקחת מסלולים צמודים למדד לטווחים ארוכים, כדי "ליהנות" מריביות נמוכות יותר, אך לשלם ביוקר רב על הצמדת המסלולים לאורך השנים…. הצעות אלו ברוב המקרים לא יהיו טובות עבורנו. יש לבחון כל הצעה באופן ביקורתי, ללמוד את ההשפעות שלה על פונקציית המטרה ועל העלות הכוללת של המשכנתא.


מלכודות דבש:

לפעמים יהיו ההצעות מפתות, למשל סכום כסף מסוים (נניח 50,000 ₪) ללא ריבית וללא הצמדה ל-3-5 שנים.

להצעה כזו ממש קשה לסרב, "הרי זה כסף בחינם", אולם למעשה מדובר במלכודת דבש.

הלוואות מסוג זה, מייצרות החזר חודשי יחסית גבוה של 1,000 שקלים ומעלה. בחלק מהמקרים, לאנשים שיכולים לעמוד בהחזרים החודשיים תהיה זו מתנה ממש. אולם בחלק אחר של המקרים בשל השילוב של הלוואה זו עם המשכנתא והצורך לעמוד בהחזר חודשי במגבלות בנק ישראל, ניאלץ להאריך את מסלולי המשכנתא האחרים ולשלם עליהם ריביות גבוהות יותר, או להצמיד מסלולים למדד המחירים לצרכן כדי להקטין את ההחזר חודשי ובפועל נשלם הרבה יותר על המשכנתא לעומת המצב ללא ההטבה.

צרו קשר עם יועצי המשכנתא של פתרונות 358