ייעוץ משכנתאות ונדלן | 08-678-8816 | 054-5553920

משכנתא לעסקה בתוך המשפחה

פתרונות 358 – משכנתא לעסקה בתוך המשפחה

holding-hands- 200X300

יש עליה לתחושתי גם בכמות העסקאות המבצועות בין בני משפחה (הורים, ילדים ואחים ).
אחת הסיבות הפופולריות ביותר היא רכישת דירת ירושה, על ידי אחד מהאחים, אך יש כמובן סיבות נוספות כגון גירושין, מכירה או העברה לילדים ועוד…
עסקאות אלו זוכות לחשדנות רבה מצד הבנקים, החוששים כי לא מדובר בעסקה כשרה, אלא בתרגיל להשגת מימון מהבנק. בשל החשדנות ולצורך הזהירות, מקשים הבנקים מאד על קבלת משכנתאות.
במקרים כאלו, המשכנתא הניתנת היא לא "משכנתא רגילה" ומומלץ להיעזר ביועץ המכיר את דרישות הבנקים, על מנת להימנע מטעויות, להשיג אישור עקרוני וכמובן להשיג מימון בתנאים טובים.

מספר דגשים, טיפים והנחיות לעסקאות בתוך המשפחה:

1. להוכיח כי לצד המוכר יש דירה נוספת:
הבנקים ירצו לראות שלהורים שמוכרים את הנכס לילד שלהם (לדוגמא), יש דירה נוספת בה הם יכולים לגור. וזאת על מנת שלא יישארו ללא דירה בכלל וללא מקום מגורים. בנוסף מוודא הבנק כי לא מדובר בעסקה וירטואלית.

2. להעביר את הזכויות בטאבו לקונה בטרם קבלת המשכנתא:
הבנק דורש שהמוכר יעביר את הזכות בדירה במלואה לטובת הרוכש, עוד בטרם קיבל את מלוא הסכום בעסקה. רק אז תועבר המשכנתא למוכר. נושא זה בהחלט מקשה על ביצוע העסקה ודורש תאום ואמון בין המוכרים לקונה.

3. אחוזי מימון ותנאים של משכנתאות לעסקאות בתוך המשפחה:
משום שהרוכש, בחלק מהמקרים הינו בעלים של חלק מהדירה ואינו משלם את מלוא הסכום על הדירה, אחוזי המימון של משכנתאות כאלו נוטים להיות נמוכים. כמו כן, גם תנאי המשכנתא והריביות שמקבלים עסקאות מסוג זה נוטים להיות תנאים נוקשים וריביות גבוהות.

 
התמונה של ‏פתרונות 358 : ייעוץ משכנתאות ונדל"ן‏.

חשוב שתדעו שבעזרת טיפול נכון, על ידי יועץ המתמחה בנושא, הגשת הבקשה באופן מסודר ולא מעט ניסיון ניתן לקבל גם אישור למשכנתא בתוך המשפחה וגם תנאים וריביות אטרקטיביים.

צור קשר עם יועצי המשכנתא של פתרונות 358

חזור למאמרים